عصاره ی برگ انبه وعده ای برای درمان دیابت

آیا شما هم مانند 50 میلیون فردی که در پایتخت دیابت دنیا زندگی می کنند به دیابت مبتلا هستید؟ اگر چنین است، شما می دانید که مقابله و کنترل این بیماری ناشی از شیوه ی زندگی غلط و نامناسب؛ چقدر سخت است.اگرچه این بیماری بسیار شایع است، اما درمان آن اغلب استفاده از دارو است،با این حال، یک راه حل از چین باستان وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.
چینی های باستان از برگ انبه برای درمان دیابت استفاده می کردند،عصاره برگ انبه برای قرن ها برای درمان دیابت و همچنین آسم استفاده شده است. این عصاره به خاطر وجود مقادیر زیادی مواد مغذی در درمان دیابت موثر است.
این نظریه در واقع توسط تحقیقات نیز حمایت شده است. تحقیقات انجام شده در سال 2010 نشان داد که در موش هایی که عصاره ی برگ انبه دریافت می کردند، جذب گلوکز کمتر می شود و در نهایت غلظت قند خون آنها در مقایسه با موشهایی که این عصاره را دریافت نمی کردند، کاهش می یابد.
حال دانشمندان به بررسی مکانیسم آن پرداخته اند، آنها دریافتند که اولا عصاره ی برگ انبه می تواند تولید انسولین را در بدن شما بهبود بخشد.علاوه بر این، عصاره ی برگ انبه همچنین توزیع گلوکز را در بدن افزایش می دهد، که در ایجاد ثبات قند خون موثر است.
ثانیا، این برگ ها غنی از مواد بسیاری مغذی مانند پکتین، فیبر و ویتامینC هستند، که به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می کند.ثالثا عصاره ی این برگ ها در از بین بردن علائم دیابت، از جمله ادرار مکرر در شب، تاری دید و کاهش وزن بیش از حد، موثر است.
این عصاره همچنین غنی از آنتی اکسیدان است و همه ی افراد علاوه بر افراد مبتلا به دیابت می توانند از مزایای تغذیه ای این عصاره بهره ببرند.
چگونه باید عصاره ی برگ انبه را تهیه و مصرف نمود؟
حدود 15 برگ تازه ی انبه را در 100 تا 150 میلی لیتر آب جوشانده و سپس برای یک شب آن را در دمای اتاق نگهدارید و صبح روز بعد قبل از صبحانه این نوشیدنی را میل کنید. برای کسب نتیجه ی قابل مشاهده، هر روز برای حدود سه ماه این کار را ادامه دهید. با این حال به همه ی افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود قبل از مصرف هر نوع جوشانده ی گیاهی یا تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک معالجشان مشورت کنند.

منبع:

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/home-remedies/this-mango-leaves-concoction-promises-to-cure-diabetes/articleshow/64661601.cms